Jumaat, 3 Jun 2011

&&Ole2 WaJiB BiLa BaLiK Kg&&

salam weekend, masih dlm mood autopublish
esk ibu krj last ahad cuti bleh jenjalan

minggu ni asyik crita pasal kg je kan
tu la walaupun blk cuma 2hari 2mlm
tp aktiviti penuh tau

klu dah nak blk kl tu,mak ibu orang paling sibuk pek kan apa2 yg nak bawak blk kl
ada gak yg FIL sediakan tuk bwk balik layan je pic ni....

ni penyapu lidi daun nyoq mak ibu yg beria suruh bwk blk gak




ulam2 kg wajib bwk blk ni,ada pucuk gajus,cekur,daun kunyit n ubi kunyit pun ada,ulam raja.daun kesom,daun limau purut,serai,limau nipis n bunga kantan.





buah kelapa muda pun ada bwk ni






hasilnya buat air kelapa best





ni FIL yg bagi,pisang emas blum masak lg time klik2,tp skrg dah bleh mamam



FIL memang tahu ibu suka masak umbuk pisang ni,so dia ada ambik lebih sruh bwk blk kl n dah masak pun campur daging sempat gak bagi mamalieyna rasa ari isnin lps dah slmat masak pun



happy weekend...



2 ulasan:

mamalieyna berkata...

hehe...benda wajib kan..alaa tak sempat nak clik2..mood takdak sbb nak upload gambar tak lepas2...huu~

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ berkata...

wah banyaknya, kalo kat kampung semua FOC je kan, kalo kat KL ni semuanya kena beli

Followers