Jumaat, 22 November 2013

~~ChEcKuP AiNa 15 BuLaN~~

Assalam...hari ni dah nak krj mlm...anak tak hantar ke rmh ummi sbb ummi cuti nak hantar 
anak sulung masuk matrik d kuantan
so...tidur jap pukul 4.30 ibu kuar krj adik2 tinggal dgn abg mirul ja la....kejap je nnt cik ayah blk dlm pukul 5 ptg..
nak update checkup aina 15 bln dah ni..semua normal next checkup 1tahun 6bln pd 17 feb 2014 nnt pulak...

layan pic aina yg sempat lg main taman sbb kali ni cepat pulak selesai, smp koi 7.45am, siap koi 9am....






 tgk mcm kecik je anak ibu tp normal berat dr 7.6kg kpd 8kg
tinggi dr 70cm kpd 75 cm
 carta berat pun masih d garis normal
tinggi pun normal....cepat toi anak ibu membesar..alhamdulillah atas kurnia mu yaallah.....

Khamis, 21 November 2013

~~PeRcUbAan IkAt RaMbUt AiNa~~

Assalam..mmg susah nak dandan anak dara sorang ni,dia mmg xsuka ikat rambut
tp ibu cuba juga,ini lah hasilnya.....






macam cantik je..macam comel je...puji anak sendiri sapa lg nak puji kn....
hari ni chekup aina...esk update ye....

Rabu, 20 November 2013

~~WW:MaNDi BeDaK~~

Assalam, anak betuah,mandi bedak
kejadian bila kakak abg dah tido
ibu sibuk d dapur

 terjerit ibu tgk tp dia buat mcm xbesalah je
geram ibu tgk trus capai canera snap pic ni
2,3 kali ibu panggil baru toleh..mak ai muka dah macam tepung gomak dah...tegelak ibu sensorang....

Selasa, 19 November 2013

~~AmZAr DaPaT HaDiAh KeHaDiRaN TeRbAiK~~

Assalam, hari ni abadikn pencapaian anak k3 ibu ni abg amzar yg mmg rajin kesek.
cuma kalau demam je dia tak pergi
jadi habuannya.....



 ibu mmg puas hati dgn pencapaian amzar sbb ibu ayah jarang dpt ajar d rmh
dia yg belajar sendiri n suka betanya n rajin buat home work
 hadiah kehadiran terbaik 191/195 hari
 amzar mmg suka hadiah,apa2 pun xkisah....
mari tgk apa hadiahnya...beg,alat tulis ,pencil color n jajan...

Isnin, 18 November 2013

~~HaRi AnUgErAh CeMeLaNg KaKaK Ain SeK. AgAmA n SeK. KeB 2013~~

Assalam..isnin minggu pertama cuti sek.
situasi d rmh makin meriah makin gamat dgn suara abg kakak adik n si baby nan sorang ni
tp hari ni ibu krj pg, kakak abg ijat dgn aina ayah hantar ke rmh ummi
cuma abg mirul sorang d rmh, apa yg d buat klu tidak melayan internet je la...
mulai hari ni ibu mengabadikkn kenang kenangan pencapaian anak2 pd tahun 2012.



 dua hari beturut2 ibu hadir majlis kecemerlangan selepas blk dr krj mlm 
 kakak buat pesembahan hari tu..action song..wakil daerah petaling
 kwn kakak
 amzar pun join dgn baju sukan tadika
 boleh pulak ibu lupa nak rakam pesembahan kakak ain ni hu...
 kakak paling kecik hai la bila nak besar ni..
 tunggu giliran nak ambik sijil
 tenggelam kakak ain

 kakak ain dgn pencapaiannya
 sempat kakak snap pic ibu
 sijil baru dpt...
 risau ibu.leka bkoko,akademik makin kurang dah
 hadiah dr guru kelas 
 no3 dlm kelas di sek agama kakak
mari tgk apa hadiahnya
hadiah beg..so jimat tak perlu beli lg....

Jumaat, 15 November 2013

~~PeTaMa KaLi BuAt TePuNg BuNgKuS~~

Assalam...hari ni cuti nak g jemput abg mirul dr asrama..doakn kami selamat pergi n kembali..
jumaat ni nak abadikn masak2 petama kalinya ibu buat tepung bungkus
masih kena perbaiki lg sbb intinya terlalu besar n kuih pun jd besar...tp sedap je bila makan...




Khamis, 14 November 2013

~~MiNuM AiR ReBeNa~~

Assalam..bila aina dah lebih setahun ni ibu suka bg dia minum air rebena selain dr susu n air kosong
tp makin besar makin susut pulak badan dia,lasak sgt,panjat sana ,jatuh sini, hai la anak cepatnya kamu membesar....


hai sambil bediri pun dia minum....rambut serabai baru bangun tidur ni..

Rabu, 13 November 2013

~~WW:wHiTe BoArD~~

Assalam...pentingnya white board d rmh..berita terkini dr sek leh lekat2 d sini....


jap lg nak g ke majlis anugerah kecermelangan kakak ain d sek agama
walaupun blk dr krj mlm, ibu bertahan jugak demi sokongan kpd mereka mlm ni last krj dah..esk d sek keb pulak....

Followers