Jumaat, 29 Julai 2011

~~LaGi...LaGi SoPinG RaYa~~

salam bsiaran langsung,lmbt bsiaran
maklum la pagi td hujan lebat
lps subuh ayah ckp lambat le msk krj hujan lg

ibu pun smbg tdo lg dlm kul 8 bangun goreng mee tuk ayah
lps ayah g krj ibu sibuk le dok kemas2 hasil soping smlm

selagi xraya ada ja nak soping kn
ala soping tmpt2 ada sale je kn brapa rm je yg terbang kn
sesui le dgn badan sendiri
bak kata pepatah ukur baju d badan sendiri wah gitu

destinasi d SOGO,A'NIZ,MUAZ,NAGOYA N MYDIN
layanzzz hasil sopingan smlm...



ibu pegi ngan member je...klu g ngan cik somi jgn harap nak lama2 soping hu....


dah penat dah ni tp gambar member de plak ye

xbyk soping kat sogo




baju t-shit cik somi n cadar je



d aniz pun hanya beli baju cik somi



sampin free je


d muaz ni yg paling lama,rabun mata suma nak beli rasanya



hasil soping tudung



baju pun ada jual tau


tudung tuk kakak ain pun ada



tambah2 barang tuk langsir




mydin pun nak soping ni



sendal tuk abg mirul n inai kuku n rambut pun ada beli



semangat harimau malaya tuk 3 hero malaya ibu tp kalah mlm td so ayah xpakai pun,tp tetap rasa bangga hu...


tp ijat semangat je nak pakai janji baju baru










kad tuk naik bas d kl ni dah kena guna kad pulak


jarang guna kenderaan awam so ibu baru beli smlm he..he,,


pegi dr rmh naik bas smp taman jaya naik LRT pun ptama kali naik gerun gak rasanya sbb xde pemandukn, blum lg merasa naik star lg tu...katanya lg laju tau...biar la nak kata ibu ni jakun ke apa, ibu memang jarang kuar naik kenderaan awam ni ,slalu kuar ngan cik somi dgn keta sendiri tp smlm mmg enjoi habis la...soronok kuar soping ngan org yg satu kepala layan dr kul 12thr smp rmh 8 mlm hu penat gilani.....happy weekend.....


































Rabu, 27 Julai 2011

~~WoLdLeSs WeDnEsDaY ~~

salam ceria
hu...hu...masih krj mlm
tp xpe mlm ni dah last krj
mngantuk pun nak update blog lu pastu bru bleh titon lama2
layanzzz woldles wanesday








wajah kesayangan hamba.....so far dia paling manja.....kool ke.....?

Isnin, 25 Julai 2011

~~SuRaT DaRi KaKaK tUk iBu AyAh ~~

salam ceria tp ibu tgh tahan mngantuk blk dr krj mlm blum tido lg
nak trus membasuh pakaian n kemas rmh bru senang ati nak tdo
sementara tunggu ijat bangun sempat gek ibu update blog ibu yg low profal ni

tsentuh hati ibu bila baca surat dr kakak ni
hilang penat bila tahu anak ibu faham ibu g krj blk penat
so..rajin le dia tolong ibu kemas apa yg patut

layanzzz surat dr kakak terkedu ibu xtekata apa ....


muka depan

sbelah belakang surat


p/s anak perempuan mmg cepat matang kn...

Jumaat, 22 Julai 2011

~~TaMbAh KolEkSi JaM Lg~~

salam auto publish.rindunya pd kwn2 suma
ibu shift pagi minggu ni...so xde masa nak update blog time cuti aktiviti penuh
tp yg bestnya jumaat last krj cuti sabtu ahad penuh lg aktiviti weekend ni

yg pasti ayah nak g servis kete kn nak blk kg raya ni....kawin pun org kedah so tiap2 tahun blk kedah le...

kisahnya si abg ni..kita sibuk dok mmilih baju raya dia mrengek nak beli jam
jam g-shock katanya, suma kwn2 pakai jam mcm tu...so layan je la bkn smp rm50 pun
so..layan antara koleksi jam dinor family mmg suka kumpul jam ngeee..

jam ibu ayah satu je....anak2 sorang 2,3 jenis ikut tema katun gitu...




ni koleksi jam tbaru ibu made in avon i like avon tali leh tukar2.....





ni jam sblm yg atas tu,ibu sayang n suka sgt jam ni...xpakai tp wat koleksi je...




jam baru abg mirul suka latu dpt beli,bapak besar cam ayahnya jam je...trend skrg katanya




see...besar gila dah nak sama besar ngan tangan abg dah....

sory xdpt nak jengok kwn2 ibu krj pg masa terhad....mggu dpn ibu akan jd bloger tegar semula sbb krj mlm.....happy weekend....

Isnin, 18 Julai 2011

~~SoPiNg PrA RaYa ~~

Sabtu ahad hari soping pra raya
buat pmulaan ni soping baju anak2 dulu
itu pun blum lengkap lg destinasi di jusco ioi puchong n langsir di jakel s.alam
ambil masa 2hari,sabtu soping kasut sek. n langsir,ahad soping baju raya

seluar jean belum beli lg,tp yg penting baju melayu tuk abg n adik dah beli
baju tuk basahan pakai petang2 raya dah beli sikit2
sorang 3pasang je..mana yg mampu la kan
janji ada baju baru tuk sambut aidilfitri tahun ni

tuk ibu ,ayah belum beli lg
cuma tahun ni tukar langsir baru
ikut tema la ye...tema hijau tua so suma ala2 hijau gitu
suka ikut2 tema ni bagi btambah meriah kan
layanzzz pic..xde pic xbest pulak rasanya....


sementara tunggu ayah beli makanan sempat budak2 ni posing sebelah jakel lu..



hasil soping langsir jakel s.alam



tema hijau tua xtau bila nak mula jahit ni



org suma sibuk beli pesediaan raya,tp abg sibuk nak tukar kasut sek. layan je la lgpun dah koyak kasut lama tu..baju dulu ,seluar kemudian tunggu gaji bln dpn lak ngee...


kakak dah lengkap siap dgn beg silang barbe lg...kakak pun tukar kasut sek. baru gak

katanya nak kasut btali pulak lupa pulak nak klik2 picnya hu..hu..baju kurung belum siap tp dah tempah sbln yg lalu..yg penting tema hijau....

adik ijat pun belum lengkap ni...seluar belum beli...baju t-shit 2 helai tp dah pakai buat tido,pantang ada baju baru org dok kemas2 dia dah siap sarung...so no pic tuan tanah dah sleap.z.z..zz.z.

minggu dpn cuti jatuh sabtu ahad lg tp sibuk ke rawang kenduri arwah 14hari....

tunggu bln posa pulak soping ye..tuk mak kat kg tenggah fikir apa nak belikan ni...tahun lps beli kain smbhyang...tahun ni apa ye...?selamat bkrj suma.....ibu nak layan kain xbelipat 2hari kuar je...hu.....

Jumaat, 15 Julai 2011

~~CuAcA Yg XmNeNtU~~

salam weekend
cuaca skrg mmg xmenentukn kejap panas sgt,kadang2 ujan lebat pulak
blk krj 6.30 pg tadi hujan rintik2
apa lg makin lena la ibu tido bsama ijat
kul 10pg bru bangun
umie cuti so ijat pun dok ngan ibu la
mlm ni ibu pun AL la

xde apa yg menarik nak update
sekadar publish pic yg dah lama ibu klik2
time ni ujan lebat,ibu nak kuar g krj mlm

so...anak2 ibu posing ala2 musim sejuk le...layanzzz je...
apa planing weekend ni...? esk g jengok akak ipar yg bru kematian somi tu d rawang jap.
ada masa lg leh g soping2 baju n langsir tuk raye skali.....


kakak ngan adik slalu bgambar bsama,abg jarang skali,abg dah besar ade je aktiviti ngan kenkawan tu....

Khamis, 14 Julai 2011

~~PoSiNg aLa2 LeLaKi Dan WaNiTa MeLaYu TeRaKhiR~~

ummm...hari ni lambat lagi bsiaran
maklum la krj mlm
blk dah siap hidangkan sarapan tuk ayah(nasi lemak beli je)
ibu trus tido jap sementara tunggu ijat bangun tido
ijat dah bangun dlm kul 10.30 trus anto k rmh umie

sepatutnya ibu krj lg 2mlm,tp esk umie pulak nak cuti blk kg
so ibu tpaksa AL le,ibu rasa kerap plk ibu cuti bln ni
tp xpe la tuk anak2 kn,segan pulak nak anta rmh k.ipar lg

lg pun mlm last cuti best gak, rasa lama sikit duduk d rmh
mlm ni last krj msk krj pagi lek ari selasa...ummmm leh g jenguk2 keadaan k.ipar jap d rawang
weekend ni

balik pada tajuk ye....bila dak klik2 pic ni tempek je la
pic ni dah lama ada le 2,3 bln yg lalu
rasanya susah anak2 ibu nak dresap cam ni
biasa time raya,kenduri je bru bpakaian cam ni

ni time kakak bru blk ngaji alquran .....layanzzzzzzzz........





Rabu, 13 Julai 2011

~~BkAwAn BiAr BeRiBu, BkAsiH BiAr SaTu~~

bebunga bunga hati ini bila bukak je blok header dah btukar lg
wow...sgt2 puas hati hasil krj tangan kwn kita
sape lg klu bukan si eB yg tkenal tu...

tq bbyk ye sudi mlayan kerenah imah yg bru lg dlm alam maya ni
dah dkt raya ni bkn rmh betul je btukar cat bagai
rmh alam maya pun nak btukar gak ...
harap eB xserik nak brurusan dgn imah lg ye...

sory lambat wish sbb imah krj mlm so....blk je pg td trus tido xhingatnya
dah bagun chek email tgk dah siap header yg baru.....kwn2 cantik x?

bblk kpd tajuk....
tmpt krj ibu sejak 2,3 thn ni ada mgambil pkrj asing
dr mana lg klu bukan jiran kita indon nun

so....bla dah tamat kontrak biasanya 2thn mereka akan pulag semula ke negara mereka
tp ada juga smbg lg satu thn
bla nak bpiasah ngan kwn dr seberang ,mcm biasa la mst ada bg ole2 dr malaysia

ala sekadar sedikit cendera mata tuk kenang kenangan
tp ada gak mereka pun bg pd ibu tuk kenang kenangan apa lg

duit la ...baik tul hati kwn ibu ni bribu ribu dia kasi kat ibu.....see layan the pic....

^

^
^
^
^
^
^
^
^
^



kan seribu tu...tp klu convert ke rm dlm 30 or 40 sen je.ngee xpe yg penting pesahabatan yg tinggi nilainya....





ni fina dah 3thn bkrj d malaysia brasal dr medan

dah slamat smp pun d kgnya

see you again

ni pulak kaduk buat fina ya..bawa balik indo tuk kenang kenangan
p/s kaduk klu bahasa kita hadiah,sejak bkwn ngan indon ni makin byk pekataan indon yg ibu blajar ...seronok gak klu dapat yg ok tu....






Selasa, 12 Julai 2011

~~mEnYeMaK jE...ApA nAk BuAt DgN SuRaT kHaBaR LaMa Ni....?~~

smlm ibu cuti,byk kain baju yg xbebasuh n xblipat

maklum la sejak kematian arwah biras ibu khamis lalu

ibu n ayah mmg bulang alik ke rawang bg mghadiri majlis tahlil


so...bla dah selasai 3mlm tunggu mlm ke 14 pulak kami akn k rmh rawang lg

bla ibu cuti2 ni apa aktiviti ibu selain memasak n mngurus krj rmh yg lain


apa lg dok kumpul surat khabar lama la

ayah mmg tiap hari beli srt khabar metro

bla dah tkumpul byk xtau nak buat apa, mnyemak rmh je


dulu slalu bg je kat jiran sbelah sbb dia mniaga nasi lemak

tp sejak kematian arwah pd musim prayaan tahun baru cina awal tahun bru ni

ibu dah jarang2 jumpa ngan suami arwah baru sekali sejak arwah xde ibu bg je pd dia


tp dah lama xbtemu muka,masing2 sibuk dgn aktiviti harian

nak jual jarang pulak org naik tgkt 7 rmh ibu ni


hu...nmpk gaya nya kena tunggu je la kot2 ade pak endon yg naik beli bla2...


see layanzzz pic......




ade lg byk ,ni separuh je....dah bkemas smlm nak jual tp tunggu punya tunggu xgak muncul pak indon ni..

Isnin, 11 Julai 2011

~~JaSaMu TeTaP DiKeNaNg~~



Salam siaran langsung, selamat bkrj tp ibu cuti hari ni, maaf kerana xdpt nak follow kawan2 suma pada khamis n jumaat lps atas sbb kecemasan iaitu.....

eB n mamalieyna dah tahu lbh awal....

Tarihk: 7julai2011

Hari :khamis

Masa:slps magrib@8mlm

Tempat:Dirmh @bandar sg,buaya



Perginya seorang insan yg kami sekuarga sblh suami yg kami hormati,sanjungi dan sayangi,

arwah ,suami kpd kakak ipar ibu@abg ipar suami ibu.



perginya pada hari yg paling bahagia,



iaitu tanggal 7.7 adalah hari lahir arwah, juga hari lahir kakak ipar@isterinya juga hari ulangtahun pekahwinan mereka, seperti tahu hari akhirnya,



arwah sempat menghadiahkn sejambak bunga kpd isteri pd hari itu,ssuatu yg dah lama arwah xbuat, dsbbkn kakak bpuasa pd hari tu,kakak telah membeli kek n planing tuk mnyambut hari bahagia bsama arwah pada sblh mlmnya slps membuka puasa,



sblm kejadian arwah blk dr krj n mgadu kurang sihat, tp dia mngizinkn kakak perg ke psr mlm tuk membeli juadah bbuka, setelah balik kakak mendapati arwah telah jatuh atas katil n tidak sedarkn diri,



dsebabkn ambulan lmbat tiba kakak b sama adik yg lain bawa sendiri k hospital, dokter mngesahkn kematian arwah d sebabkn serangan jantung atau darah tinggi.



mengenang kn budinya d saat ini ibu masih tbayang2 wajah arwah, seorang yg pendiam,tp tegas,ketua kepada apa2 majlis rasmi tuk keuaga sblh suami



budi yg ibu akan kenag smp bila2...



-arwah yg mengizinkn ibu bsama suami tinggal bsama pada ptama kalinya kami mjejak kaki k kl ni slama lbh kurang 2thn

-arwah juga sorang yg prihatin mnghantar n menjemput ibu dr hospital kl ketika ibu melahirkn

anak sulung, ketika itu kami msh susah n baru nak mulakan hidup baru d kota metropolitan ni



- arwah juga gemar melayan anak2 ibu sprti anaknya sendiri..anak2 ibu mmanggil arwah dgn panggilan ABAH.



-perkara yg paling ibu kenang n respek apabila arwah mgetuai rombongan sblh kuaga ibu tuk memeriahkn majlis kawin adik ibu d pontian, dsbbkn kg arwah d batu pahat, beliau mnawarkn kami semua dlm 3,4 kuaga bmlm d rmh org tuanya sblm esknya beliau yg mmbawa kami trus k rmh kenduri tanpa ada apa2 masalah. masa n wang ringgit beliau sangup korban kn demi menjayakn majlis tu.



oleh kerana majlis kuaga ibu yg hanya mak,mak suadara n adik lelaki saja yg dpt hadir. tp atas budi n jasa baik arwah majlis blangsung dgn meriahnya yg dhadiri oleh kuaga sblh fil ibu...kenangan manis yg xdpt dlupakn smp bila2.

semoga rohnya dtempatkn bsama2 org2 yg biman alfatihah...mlm td genab 3hari kematian arwah n ibu bsama adik @mamalieyna ada menghadiri majlis tu.



NoTe: sentiasa sediakn kain selimut mayat n kain putih d rmh, kematian akan tiba pada bila2 masa. n prihatin atas tabiat luar biasa seseorang.






Jumaat, 8 Julai 2011

~~ PeMaNdAnGaN WaKtU MaLaM D RmH iBu~~

auto publish lg
pasti ibu akan mrindui pemandangan bgini pada waktu mlm bla ibu bpindah kermh rawang tahun depan

dah hampir 8 thn tinggal d sini,dah biasa dgn bunyi bising kete,komuter

n tiap mlm minggu tgk mat rempit mrempit dr tingkap pun bleh nmpk

rmh ibu bdpn dgn h.way,dkt dgn jln komuter

dah biasa bunyi2 bising ni,tp bla pindah nnt mst ambik masa nak sesuikn diri dgn sunyi sepi lak
maklum la prumahan d sana blum ramai yg pindah lg
d bandar sg,buaya dkt dgn kilang produa nun...

tp n3 ni tuk kenang kenangan bla ibu pindah ksana nnt
layanzz pic yg smpat ibu klik2 dr tingkat 7 rmh ibu...









Khamis, 7 Julai 2011

~~Lg sBuLaN nAk PoSa..Tp KuRmA DaH BeLi~~

auto publish

hari ni ibu dah mula shift pagi 6pg smp 6ptg

kul 6.45ptg bru smp rmh n smbg krj2 rmh lak


biasa mmg ibu masak n cuci kain waktu mlm

time mnuggu tu ibu layan blog n fb jap

mlm2 bru leh mngomen n3 kwn2 suma


bbalik pd tajuk...ibu mmg suka mkn kurma

walaupun lmbt lg nak posa

ayah dah beli kurma tuk psiapan bln ramadhan nnt, tp ibu dah rasmi pun smlm


smbl mgadap pc bleh nyam...nyam..mcm mana nak kurus ni....hu..hu..

layanzzz je la...la...












bkn kurma je..jajan lain pun ada tuk nyam..nyam..slalu time cuti je la leh ngadap pc lama2...

kita sedar kita ni krj operator je...tp nak bblog bagai tp tuk mnambah kwn xsalah kn..leh ibu blajar IT ckit2....

Followers