Rabu, 31 Julai 2013

~~WW:KaSuT RaYa Vs SaNDaL RaYa~~

Assalam..kasut atau sandal lbh selesa dpakai braya d kg?



lbh selesa kasut comel tuk si comel aina....


 kasut sport abg ijat yg pilih sendiri blk jer dah buat pakai main bola ngee....
 kakak ain ngan ibu lebih selesa pakai sandal jer....
ayah dgn abg mirul lak beli sliper jer...janji selesa kn...

Selasa, 30 Julai 2013

~~MaKaNaN keGeMaRaN Ku~~



Assalam....menyepi jap blog ibu ni sejak ibu krj mlm...hari ni cuti...
ada misi buat kuih2 raya..nnt updatenya...
susulan dr adik ibu blk kg pd nuzul quran..mak ada kirim batang keladi
mmg kegemaran ibu nih...ptg smlm sempat jugak ibu masak asam pedas keladi dgn ikan bilis
menu lain ..hati masak kicap pun kegemaran ibu
selain dr tu mak ada jugak kirim buah rambutan,bln2 posa ni kurang la nak mkn2 buah
jadinya ibu kopek siap2 simpan peti sejuk leh tahan lama sikit
ptg semlm juga sempat ibu goreng cempedak..abg ijat mkn beselera sungguh,mmg gemar dia tuh....
layan menunya...

 asam pedas keladi ala utara...rebus jer....
 cempedak goreng...comel2 isinya..

hati ayam masak kicap...masak sikit je sbb anak2 tak gemar..


Rabu, 24 Julai 2013

~~WW:oLe2 DaRi Kg~~

Assalam...cerciter lama..kisahnya masa paksu mat blk kg sambut har ptama posa dgn mak
bila blk semula ke kl mak apa lg kirim la mcm2 brg dr kg..suma ibu suka
paling best durian ..mmg mantap...xlupa jugak daun inai pun mak kirim
mcm tau2 ja anak dia nan sorang ni suka berinai hu....
byk juga brg2 kg sbb kami kn keluarga besar....





kui..kui.. sbg bukti ini lah hasil inai yg mak kirim .... (nak selit ni..jgn xcaya cincin di jari manis tu cincin zaman baru sbln kawin...cincin tunang pun masih boleh d pakai...bangga masih lg muat di pakai...jari jer xnaik2...badan dah dua kali ganda naik sih..ngee)

Selasa, 23 Julai 2013

~~KaLi K2 BaLiK Kg~~

Assalam..kali k2 blk kg buat aina masa blk mengundi hari tu
dah klik2 pic2 ni kn ..publish je lah
sempat pose masa singgah R&R layan...
kali pertama blk buat aina masa raya thn lps..masa baru 2,3 ari dlm pantang...blk kali k2 dah boleh duduk sudah..blk k3 pulak raya ni harap dah boleh bjln pulak ..amin..xsabo nak blk raya nih...

Isnin, 22 Julai 2013

~~RaMbUt AiNa KeRiNgTiNg~~

Assalam...bila aina dah 11bln lebih ni,baru nampak rambutnya keringting 
sama la klu gitu..anak2 lelaki dua2 rambut lurus ikut ibu
yg pompuan plak dua2 rambut keringting
tp masa kecik je..kakak ain dulu bila dah masuk darjah satu ibu potong pendek smp sekarang lurus plak
aina ni xtau lg mcm mana...nasib keringting ujung2 jer he...layan ...



 suka begayut kat kerusi ni..


ha ..ha..nampak gigi kapak dua batang tuh...

Jumaat, 19 Julai 2013

~~HoBi BaRu~~

Assalam...skrg ni bangun tidur ja aina mst nak jengok2 kat tingkap ni...
suka gk pg2 keta banyak kat jln kn..tp bahaya jugak klu biar dia sensorang nih..
layan budak yg super lasak skrg nih..


sempat toleh bila ibu nak snap pic dia nih...

masih mengantuk...bangun awal ..subuh2 dah bangun....

Khamis, 18 Julai 2013

~~MeNu BeBuKa HaRi K8~~

Assalam...menu hari k8 bpuasa merangkap hari last krj mlm la...
simple jer tp sgt2 memenuhi citarasa sefamily..
hari ni n esk cuti lg so boleh masak2 lg kn...
layan menu masak2 smlm he...


 pulut n serawa duyan
 caru sumbat bakar ngan air asam nyam..nyam...
 sayur mst ada...
 ikan tamban masin wajib tuk si ayah nih...
sikit kuih tapau dr bazar oleh si ayah n kakak ain...tiada dlm pic...air jus timun n KFC ayah dpt 2 baucer
mlm td jugak g tukar....abg ijat nak sgt mkn tuh ngee...

Rabu, 17 Julai 2013

~~WW:RiNdU SuAsAnA Kg~~

Assalam...mlm td last krj mlm..4mlm ibu besahur n bebuka d tmpt krj
hari ni baru dpt bebuka d rmh ,suka2 bleh msk special sikit...
 waa wei...stok lama punya pic xabadikn lg d blog ibu
so layan beberapa pic blk kg masa mungundi baru2 ni...


 agenda wajib blk kg mst g bekelah d lata mengkuang kan...
 aina lena toi lps main air d ribaan mak tamnya....


ha..ha ..yg penting bukti g mengundi ada calit cat d jari.....

Selasa, 16 Julai 2013

~~AiNa DaH GeNaB 11bLn~~

Assalam...hari ni 16 july genab usia aina 11bln 
pekembangan aina agak lambat jika d banding kwn2 seusia dia suma dah boleh bjln
tp aina masih betatih d tepi2 dinding tp lasak sgt, pandai main mainan sensorang n suka buat memek muka yg lucu2
nnt nak ugak klik2 muka lucu dgn mulut muncungnya tuh...


pic kurang jelas ..snap guna fon n kakak ain yg salah setting ni..tp nak publish jugak
kenangan masa g jemput abg mirul dr asrama hujung jun ari tu....

Isnin, 15 Julai 2013

~~3 RaMaDhAn BaRu BeBuKa PeNuH SeKeLuArGa~~

Assalam..salam ramadhan
hari k3 puasa baru dapat bebuka penuh suma ahli DINORFAMILY..ibu cuti abg mirul pulak dah blk dr asrama
so ibu pun masak la special sikit...masakkan kegemaran keluargakn..layan sikit...



 nasi hujan panas dgn planta,kali ptama masak nasib menjadi....
 ayam masak merah
 sup kaki ayam
 papadom
 kuih2 beli kat bazar
 buah betik kegemaran abg ijat
 jus timun
acar mentah 

Jumaat, 12 Julai 2013

~~GrAdUaSi TaBiKa KeMaS AbG AmZaR 2013~~

Assalam...besiaran langsung pagi ni sebab ibu cuti
esok dah nak masuk kerja malam ngee
besemangat hari ni abang mirul balik dari asrama..so meriah bebuka hari ni
masak2 special la..
baru bulan july tp tabika abang amzar dah klik2 gambar graduasi pelajar 5tahun
tapi pelajar2 yang 6tahun saja yang dapat sijil...ini sekadar untuk kenang kenangan
ini anak yang k3 ibu belajar di tabika kemas nilam sari... ala dalam perumahan ibu juga
pekembangan abang ijat sangat cepat dan ibu cukup bepuas hati 
semoga abang amzar rajin belajar jadi anak yang bijak dan soleh dunia akhirat amin.... 




gambar kurang jelas..klik2 terus dari pic asal jer...

Khamis, 11 Julai 2013

~~CuCuQ JaWa~~

assalam...biasa la bln posa ni asyi dok cuba masak kuih2 tradisional ja..
tunggu cuti dulu la....
layan kuih kegemaran kami sekuaga..cucuq jawa..senang ja nak buat..tp xla secantik yg mak punya adunann..





Rabu, 10 Julai 2013

~~WW:MeNu MaRaTOn~~~

assalam...menu weekend lps,dr pg masak sarapan smp makan ptgnya...
tahun ni tambah lg sorang ahli dinor family btambah meriah time bukak posa nnt
tp sunyi jugak  kurang sorang, sbb a.mirul kan masuk asrama
jumaat ni blk boleh ibu masak special sikit

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN ALMUBARAK

hari ni ibu bkrj shift pg so..dpt la bsahur n bbuka d rmh...suka..suka...


 kuih lompang yg dah lama tak masak sendiri
 tempe goreng ni kali k2 masak tempe...sedap juga klu goreng rangup2
laksa pun kali k2 buat sejak lahirkn aina nih...kata org tua jgn mkn laksa slagi baby xtumbuh gigi....

Isnin, 8 Julai 2013

~~PeNoNtOn TeGaR Tv~~


assalam..hai budak zaman sekarang...celik jer bukak tv....
aina paling suka tengok iklan...sampai melopong kadang tuh....

 dah pandai tekan sana sini dah....
ibu suka sikat rambut segini kat aina...abag ijat cakap aina macam cik ta ala rozita che wan tuh...sebab rambut sikat kedepan...lari dari tajuk plak....

Jumaat, 5 Julai 2013

~~ANiS N AiNa~~

assalam ..masih cerciter baby dua orang ni..anis sepupu yg muda 3bln dr aina
gambar kurang jelasklik guna fon dr kakak ain....




Khamis, 4 Julai 2013

~~HaBuAn BuDAk LaSaK~~

assalam ..weekend lps pergi kenduri rumah SIL di rawang
si aina ni suka main naik turun tangga...tak tahu mcm mana tetiba dah tegolek jatuh dr 2 anak tangga
bibir atas habis pecah...nasib ada nenen boleh pujuk bg diam...aina yg makin lasak..bila nak bjln ni dek...




 muka seposen jer...demam jugak sehari smlm...

Rabu, 3 Julai 2013

Followers