Jumaat, 23 Mac 2012

~~BeSaMa SeLaMaNyA~~

salam jumaat yg mulia....seperti tajuk ..kami 3beradik mmg agak rapat dr kakak2 yg lain
faktor tempat n umur pun ye....kakak lain suma dok area utara
kami 3 bradik ja dok d kl ni n dekat2 pulak tu n saling perlu mermerlukan jarak usia pun xjauh sgt dlm 3,4 tahun jer

selalunya adik yg bongsu ni la selalu jadi mangsa mintak tolong kakak2nya
tolong ambik anak buah blk tusyen la
tolong tgk2kn anak2 ibu  klu ibu krj mlm n siayah blk lambat la
tp mmg sgt2 btuah n sgt2 bterima kasih pada adik2 ku ni selalu ada untuk mmbantu.....

esk ada aktiviti kuar soping masing2 tanpa somi dsisi harap2 suma bjln lancar
misi soping brg2 tuk kenduri kawin si adik lelaki nan sorang n bonsu lg....





pic kenangan kami b3 d mlm beberapa detik ibu nak smbt bday k35 lps....rupa kami sama x?

Khamis, 22 Mac 2012

~~MaKaN mEE KaRi SePuAsNyA~~

salam khamis yg mulia.....d kala ngandung2 ni teringin nak makan itu ini
so layan jer selagi ada selera..

kisahnya...mkan mee kari kat tempat krj ari tu sedap sgt n xpuas mkn rasa nak tambah lg malu plak
so blk dr klinik chek perut ibu terus masak mee kari n makan sepuas2nya.....
tiap kali ambk date tuk chekup ibu akan pilih tarihk yg ibu off so idak le abis cuti tahunan ibu...
nnt bln 6 nak blk kg seminggu adik sendiri n adik ipar nak kawin kedua2nya lelaki n anak bongsu
lps ni dok kalut mkn kenduri anak buah la plak...hu layan 

mee kari ala DINORFAMILY...






Rabu, 21 Mac 2012

~~UpDaTe CeKuP PeRtAmA KaLi Di UsIa KaNdUnGaN 15week~~


salam rabu...mlm td baru mlm ptama mula krj
blk trus tido la....bila amzar bangun baru la bsiap2 anta ke rumah pngasuh ume tu...

19 march 12 ptama kali pergi chekup perut....
resultnya suma ok cuma ada satu masalah...THYROID.

masalah yg sma masa ngandungkn amzar 2008 dulu
dah penat ulang alih PPUM jumpa pakar,tp resultnya ok..no thyroid..cuma bengkak sikit kat leher

tp bila ngandung lg duc. akan chek leher n perasan ada bengkak sikit kat leher ibu..so...
no refer spital...oh no..no..ibu dah serik ambik darah byk kali tp resultnya ok jer

duc. cadang ambik ujian thyroid d klinik yg sama ibu chek ngandung ni..so...ari tu 2kali tau ibu kena ambk darah, kiri kanan plak tu...sabar je la ..harap resultnya negatif thyroid...sbb bengkaknya xmembesar...

tp untk kepastian semula duc. ckp ambik jer ujian darah tu....

doakn yg terbaik tuk ibu ye kwn2....3org dah ibu bsalin normal semuanya ok jer.....xde masalah apa2....

so layan sikit result tmpoh hari... 

 next apmt 18 april 2012..kali ni dah kena puasa dr mlm kul 10 smp pg kul 8pg, minum air gula pastu puasa lg 2jam ,baru ambk darah..awal minum air gula sbb faktor usia ibu dah 35thn kn...harap2 xde kencing manis ke apa ke....

 masih menunggu result ujian darah tuk thyroid?


 buku lama masa mngandungkn amzar tahu 2008 dulu masalah yg sama thyroid.



tuk menambah kalsium terpaksa lah ibu minum susu coklat ni...ni kotak k2
yg ptama dulu perisa susu jer..sedap pulak perisa coklat ni....ada gak mkn acid folid tuk kuatkn kandungan....



Selasa, 20 Mac 2012

~~MaKaN KeK SeNsOrAnG Di HaRiJaDi AmZaRK4~~


  salam selasa...ho..ho dah lbh sebulan ibu xupdate blog ibu
kesihatan ibu xmengizinkn.....hari ni dah seminggu demam selsema
smlm dah mula buat cekup d klink ibu mengandung ..nnt ada masa ibu update tentang baby baru ibu ni

hari ni 20 march 2012 genap anak ibu yg k3 ni amzar umurnya 4tahun..,cepat masa blalu
rasa mcm dia masih baby lg...

mlm td sempat jugak ibu kuar dgn ayah g beli hadiah n kek untuk hari ni
cup kek jer..sbb dia sorang je nak mknnya...yg lain suma dah ke sek. ayah krj
ibu pun ptg ni dah nak msk krj mlm

semoga amzar happy dgn hadiah jam ben 10 tu...n dgn basikal baru beli lbh awal sminggu
tq pak su tolong teman ijat beli basikal

semoga anak ibu menjadi anak yg soleh dan beguna dunia akhirat..amin..
tq gak kat mek rose like kat FB  mlm td.....   
















Followers