Rabu, 21 Mac 2012

~~UpDaTe CeKuP PeRtAmA KaLi Di UsIa KaNdUnGaN 15week~~


salam rabu...mlm td baru mlm ptama mula krj
blk trus tido la....bila amzar bangun baru la bsiap2 anta ke rumah pngasuh ume tu...

19 march 12 ptama kali pergi chekup perut....
resultnya suma ok cuma ada satu masalah...THYROID.

masalah yg sma masa ngandungkn amzar 2008 dulu
dah penat ulang alih PPUM jumpa pakar,tp resultnya ok..no thyroid..cuma bengkak sikit kat leher

tp bila ngandung lg duc. akan chek leher n perasan ada bengkak sikit kat leher ibu..so...
no refer spital...oh no..no..ibu dah serik ambik darah byk kali tp resultnya ok jer

duc. cadang ambik ujian thyroid d klinik yg sama ibu chek ngandung ni..so...ari tu 2kali tau ibu kena ambk darah, kiri kanan plak tu...sabar je la ..harap resultnya negatif thyroid...sbb bengkaknya xmembesar...

tp untk kepastian semula duc. ckp ambik jer ujian darah tu....

doakn yg terbaik tuk ibu ye kwn2....3org dah ibu bsalin normal semuanya ok jer.....xde masalah apa2....

so layan sikit result tmpoh hari... 

 next apmt 18 april 2012..kali ni dah kena puasa dr mlm kul 10 smp pg kul 8pg, minum air gula pastu puasa lg 2jam ,baru ambk darah..awal minum air gula sbb faktor usia ibu dah 35thn kn...harap2 xde kencing manis ke apa ke....

 masih menunggu result ujian darah tuk thyroid?


 buku lama masa mngandungkn amzar tahu 2008 dulu masalah yg sama thyroid.



tuk menambah kalsium terpaksa lah ibu minum susu coklat ni...ni kotak k2
yg ptama dulu perisa susu jer..sedap pulak perisa coklat ni....ada gak mkn acid folid tuk kuatkn kandungan....



3 ulasan:

Fieza79 berkata...

fieza doa kan semoga semua nya baik2 je kan...

::NureeN:: berkata...

thyroid.. mmg kena sntiasa follow upkan.. moga semuanya baek2 aja..
nureen minum anmum jgk tp perisa vanila x suka yg choc ni :)

Ms Fai berkata...

fai doakan semoga semuanya selamat... akak sihat, babay pn sihat ;)

saje nk share...

http://ceritacinta04.blogspot.com/search/label/Vitamins%20for%20Preggy%20Mummy

Followers