Selasa, 30 April 2013

~~HaPpY B,DaY KaK AiN Yg Ke 9~~


assalam,tanggal 30 april 2013 genap usia kakak ain 9tahun
cepat masa belalu ..semoga jadi anak yg solehah n peroleh kejayaan dunia akhirat
terima kasih kakak yg selalu tolong ibu 
kakak ain dah ambik alih tugas abang mirul
good girl lah....ibu sayang kakak ketat2...muahhhh.....





makin lama makin kurus kakak ni...makan kurang..penat dgn rutin sek siang mlm ni...
esok cuti 1 mei kn selamat bcuti n selamat hari pkrj...boleh kuar soping2 barang2 dapur ni....

Isnin, 29 April 2013

~~AiNa daH BoLeH DuDuk~~

assalam..lama menyepi blog ibu ni tanpa apa2 n3..maklum sibuk dengan krj n anak2
rabu lps baru lps g chekup 8 bln aina
berat d usia 8bln 5hari sebanyak 7kg..kira tahap normal lg la
tp bila lama dukung dia ni mau lenguh2 jugak la
pekembangan terbaru dah boleh duduk tanpa d sokong n dah boleh sebut "da..da..da..main tepuk2 ain mandi n makan segala apa yg kita suap
minum susu pun dah pandai pengang sendiri masih teruskn BFselagi ada rezeki diakn..
 ibu sangat2 geram sbb skrg dah kurang tidur siang n lasak sgt sampai kadang2 luka2 mulut ibu sbb asyik terantuk kepala dia je


 senang sikit bila dah boleh duduk ni lambak kn mainn dia mst suka main n trus masuk mulut mamam..hai bahaya jugak ni...

perasan juga tu ibu asyik dok klik2 pic dia tu..

Khamis, 18 April 2013

~~SuP KaKi AYaM~~

Assalam,menu sebulan sekali mesti masak ni
terutama bila awal bulan bila pergi soping2 barang dapur
si ayah selalu beli kaki ayam untuk di masak sup
salah satu makanan kegemaran kami sekuarga layan...




\
sempat pose makan dulu sebelum prgi sekolah

Rabu, 17 April 2013

Selasa, 16 April 2013

~~WW:CuBaAn UnTuK DuDuK~~

assalam,tak sabar nak tgk anak ibu ni duduk,so byk pic ibu snap nak dptkn yg betul2 nmpk mcm boleh duduk....cepatnya kamu membesar aina....hari ni genab 8bln tp masih belum boleh duduk...





Isnin, 15 April 2013

~~TeMaN Si AYaH BeJoGiNg~~

Assalam,seperti yg djanjikn si ayah bawak kami pergi lg ke taman bukit jalil weekend smlm
kali ini kami pergi suma bpakaian sukan termasuk si kecik aina tu tau
suka ijat dpt tgk ikan2 yg besar2 dlm kolam sambil teman si ayah bjoging
ibu bjln2 jer tp semput jugak nak daki tangga yg bederit tinggi tuh
sekali sekala kuarkn peluh ok gak,tp cuaca amat panas
anak2 suma on off jer demam
layan pic yg hado....



risau tgk makin tembam pulak si ibu ni hu...


abg ijat baru baik demam pun bjoging jugak dia


teruja tg ikan keli yg besar2 tuh


dr kejauhan klik2 pic si ayah dgn si abg ijat yg dah penat bjoging tuh...

Jumaat, 12 April 2013

~~MeNu2 HaSil KiRiMaN MaK Dr Kg~~

assalam,saje nak abadikn masakkn ibu yg jarang2 skali dpt masak2 nikn
mak ada kirim pisang ngan ubi kayu so pelbagaikn menunya
hasilnya...


lepat ubi,lepat pisang inti kelapa,rebus cicah kelapa campur gula n talam ubi....sgt2 suka bila dah siap n tgk anak2 n cik somi mkn hilang penat memasak gitu....

Khamis, 11 April 2013

~~KaWaN BaIk2 Ye AnAk2~~

assalam,hai anak2 ada masa bkwn baik ada masa begaduh 
bila dah mood baik tu gini la keakdahnya



dua bradik ni mmg suka begumpal2 ni...lama2 aina pun lasak mcm abg ijat hu....janji kamu2 suma sihat...

Rabu, 10 April 2013

~~WW:SeLaMAt HaRi LaHiR AYaH Yg Ke 37~~

assalam,10 april datang lg..tahun ni genab usia si ayah 37 tahun...
ibu sentiasa doakn ..
semoga di murahkn rezeki,panjang umur dan dilimpah kn kasih sayang buat isteri dan 4 anak mu....
terima kasih kerana menjaga anak2 mu dgn baik bila ibu krj d hari minggu dan krj mlm......






suka tgk pic ni...si ayah yg tegas lembut juga d pangkuan si manja aina ni....



Selasa, 9 April 2013

~~oLe2 Lg~~~

assalam,kisahnya tahun ni asyik dok kumpul ole2 dr sedara n kwn2 jer kn..bila pulak time ibu nak kuar jln2 ni,anak2 makin besar makin besar jugak kosnya..emm klu ada rezeki lebih insyaallah....

 ole2 dr BIL yg baru blk dr rmh mentuanya d sabah. dia ada bg mee sabah,keropok,
kolegen rumpai laut unggu n ikan masin



ini pulak ole2 dr langkawi,member yg buat rombongan kesana ada jugak habuan tuk ibu,yg best tu minyak gamat


ni ole2 dr rmh pengantin yg ibu pergi rmh mak sedara belah cik somi dua minggu lps..comel jer


ini pulak ole2 dr kwn kakak ain yg pergi bercuti ke penang masa cuti sek ari tuh...

Isnin, 8 April 2013

~~KaMi Di TaMaN BuKiT JaLiL~~

assalam,ahad kemarin sempat juga kami beriadah di taman bukit jalil
tak plan pun saja nak kuar bawak anak2 hirup angin petang 
singgah sekejap je sbb ada BIL dr puchong nak datang rmh hantar ole2 dr sabah nnt cercite ye
layan pic yg mana hado ni...

 melopong aina yg ptama kali dtg taman ni
 kami blima jer,abg mirul kat asrama tak blk minggu ni
minggu dpn kita dtg lg kata si ayah sbb dtg xpakai kasut sport pun,klu tak boleh bjoging
mak ai luas toi taman ni...bepoloh chek panjat bukit nih....suka tgk pic ni...

Khamis, 4 April 2013

~~TiDuR MeNoNgGeK~~

Assalam,hai la anak dara sorang ni mmg mcm2 pose tido
dia ja anak ibu yg suka tidur bawah....





Rabu, 3 April 2013

~~WW:BaRu 7bLn DaH BeRaNtAi EmAs~~

assalam,model rantai emas,harga dan berat drahsiakn atas sbb2 keselamatan he he
ibu pakai pun bila aina bsama ibu je..bila krmh pngasuh ibu bukak
pakai ni pun sbb ibu cuti 4hari..ibu mmg suka emas,xsabar nak belikn subang pulak he....


risau gak takut dia tarik hu...

Isnin, 1 April 2013

~~LePaT Ubi KaYu MeNu Di HaRi MiNgGu~~

assalam,mcm mak d kg tahu2 ja ibu mmg berangan2 nak masak lepat ubi kayu ni
 mak ada kirim ubi kayu  dekat BIL yg blk kg cuti sek ari tu
ibu pun  masak lepat ubi kayu,ptama kali rasanya masakni...slalu tu mkn hasil dr orang2 jer
mmg kegemaran ibu ni...sedap d tambah dgn gula merahkn....




 dah rezeki anak2,mak ndak dtg bwk laksa johor,pak su mat plak dtg bwk KFC
 blumba2 mkn abg ijat dgn ayip tuh...

Followers