Jumaat, 28 September 2012

~~ApA Yg iBu TaKuT JaDi JuGaK~~

salam jumaat yg mulia,sgt2 happy sbb hari ni last bpantang ke 44 hari, akhirnya tiba jua saat ini
lama masa blalu so,apa yg ibu takut dan risau jadi jugak...RUAM SUSU....

aina yg kerap n kuat mnyusu mmg ibu dah agak mst saat ni aina akan merasa jugak
terutama bila tido mlm aina mnyusu n ibu pulak mamai mst la xlap betul2 susu yg meleleh ke pipi aina kn
dlm ibu dok bjaga akhirnya jadi juga ruam susu ni
ibu belum letak ubat apa2 lg klu boleh nak guna cara nuteral...apa cara nuteral nak bg hilang ruam susu ni?
klu xdak ibu terpaksa letak cream juga la....setakat ni ibu cuma cuci n letak bedak biasa jer...kesian aina, apa dia rasa tah la..nampak mcm gatal je.....btahan anak ku....



kiri kanan pipi ada ruam...merah je


tp masih boleh tersenyum..good girl.....

4 ulasan:

mamalieyna berkata...

eheh dah pandai senyum//manis... takpa la sikit ja tu, nnti baik la kan..aina kan..

eB berkata...

la comelnyer dier...
A & A x pernah kena ruam susu...
ruam susu tuh mmg sbb susu yer? ker sbb2 len?
sori la soklan x braper nk bijak... hik3

Imah Dinor berkata...

ruam susu dsbbkn menyusu badan yg meleleh ke pipi bila d biar lama jd ruam susu...anak2 yg lain xpenah kena lak...aina ni kuat menyusu mlm2 sambil baring n ibu pun ttido....

Izan Ishak berkata...

sikit2 tu biasa kot ruam ni kak... dulu2 masa naufal mmg teruk ruam susunya kak. mmg sampai kena sapu krim...sian plak bila ingat2 balik.

Followers