Selasa, 4 September 2012

~~MeNu OrG dLm PaNtAnG~~


salam selasa n salam syawal
hari ni hari ke 20 ibu bpantang,planing hari ni nak cukur rambut baby
klu rajin ibu nak masak bubur n sedekahkn kpd jiran2

hu barang yg hilang dah pun jumpa tp jauh nun d rmh rawang xtau bila nak p ambik
so layan pic yg lama2 je la
mood ibu ketika ini kadang2 rasa bosan dgn rutin harian,kadang2 rasa xsabar nak habiskn pantang
yg xtahannya byk maknn kegemaran xboleh mkn hu...
kadang2 rajin btungku jugak,kadang pakai stokin, kadang bila cuaca panas xpakai pun
AINA kuat menyusu, setiap 2jam dia akan tsedar dr tido bg susu smbg tido lg
bila mlm dlm 4jam mst dia nak menyusu, ibu mnyusu sambil baring dlm 1/2jam AINA mnyusu kadang2 sampai ibu ttido xsedar bila dia dah berenti menyusu..bahayakn...tp itu la hakikatnya ibu blum serasi lg dgn suasana baru ada baby blk ni
blk pd tajuk asal
klu ikut menu org2 tua, dlm pantang xboleh mkn mknn yg sejuk2 spt timun, tembikai ,kobis n lain2
yg boleh mkn yg selalu d hidang kpd ibu oleh mak d kg dulu nasi panas dgn ikan masin goreng, sadiskn 
ini petua sebenarnya xmo bg kita jd gemok n makan xbetambah

bila ibu blk je ke kl n masak sendiri apa lg menu lain hari lain menunya
biasanya ibu akan masak ikan bilis goreng bsama dgn halia,lada hitam n kunyit hidup kemudian d tumbuk makan dgn nasi panas sedap tau
kadang2 makan sup daging atau ayam
layan menu yg xseberapa dr ibu yg masak sendiri ni


nasi putih bsama ikan masin,ikan bilis tumbuk n sup lobak putih tuk bykkn susu badan...

4 ulasan:

mamalieyna berkata...

hehe..jauh lg perjalanan pantangmu..hehe..sabar,,,,, ^_^

alaa tak lama dah, nnti bleh bantai makan makanan kegemaran semula..yeeaa!

rindu pulak pd Aina, si manis comel..

LYAfrina berkata...

lya mase dlmpntang dulu makan ikan panggang bkunyit pastu lada hitam tumbuk gaul dgn nasi.. mula2 mcm xleh nk telan..lps tu..jd sedap lak...

Fieza79 berkata...

makan lobak tu gerenti susu byk...insyaallahh...fieza dlm pntng mak tk kasi mkn lobak..tkut sejuk redha je la pdhal nk bnyk kan susu...tp alhamdililah msh murah rezki susu walau berpntang tanpa sayur dan buahan..demi jga hati mak huu..

eB berkata...

eB byk mkn sedap2 ms dlm pantang.
sbb family Oma ader byk menu utk ibu2 dlm pntg, sdp2. cumer kenyakannyer ader lada itam & halia...
kdg2 eB wat sendiri... hik3

Followers