Rabu, 18 Januari 2012

~~PrAgGy MiNgGu Ke7~~

salam rabu yg mulia....ibu mohon maaf pd kwn2 yg xsmpt ibu nak reply komen kwn2
ibu krj pagi so masa amat2 thad...maklum la ibu bblog d rmh jer

suka2 hari ni dah last krj pagi....buat ptama kalinya ibu nak abadikn pkembangan baby dlm perut ibu dusia 7minggu ni...cepat rasanyakn ..perut ibu pun dah memboyot sikit dah...pic ehsan dr cik google

so antara pekembangan skrg...ibu masih sihat walafiat alhamdulillah..xada pulak mabuk2
cuma tringin nak mkn yg masam2 jer. lu dpt mkn lg mangga muda...jambu batu pun jadilah.. hari2 mst pekena gak jambu batu cicah cabai kicap campur asam jawa....

ibu cuma rasa cepat penat n cepat emo..hu...sgt2 xselesa...harap idak le bpanjangan...
selamat bkrj kwn2....



Perkembangan fetus - hamil 7 minggu

Ditulis untuk BabyCenter Malaysia


Sekarang panjang embrio dalam setengah inci / 1.25 sentimeter, saiz sebiji anggur, dan ia mempunyai jari tangan dan jari kaki yang jelas, namun berselaput. Ia seakan-akan biji kacang yang berlompat-lompat, memecut dan berhenti, kemudian memecut semula. Hati bayi terus mengeluarkan jumlah sel darah merah yang banyak sementara menunggu sumsum mengambil alih peranan ini.

Minggu kelapan menandakan permulaan tahap perkembangan yang amat giat. Antara minggu ini dan minggu ke-20 bayi anda membesar dengan pantas, dan bahagian tubuh badan yang terbentuk semasa minggu-minggu pertama kehidupannya (seperti jantung dan otak) mula berkembang dan menjadi lebih khusus dan rumit. Pada masa ini, gigi dan lelangit sedang membentuk, manakala telinga terus berkembang. Kulit fetus amat nipis, dan saluran darah jelas ternampak. 

manu wajib bila lps mkn nasik.....jambu cicah cabai kicap campur asam jawa...

6 ulasan:

LYAfrina berkata...

HUHU..SKEJAP JE KAN.. KNA BYK MKN VITAMIN UTK KESIHATAN BABY N IBU ...

::NureeN:: berkata...

nureen klau preggy @ tak preggy mmg kurang mkn gini, ntah le myb dah dr kecik mak jarang buat kot.. nureen dh 26minggu :) baru pas minum aiq gula aduyaiii loya gilerrr

eB ezrin berkata...

menyicah g2, gegerl ker imah? :)

Fieza79 berkata...

tahniah dh 7 minggu ..akhir nya ... follow jugak kan..hehee

~Siti Hajar~ berkata...

jambu kedut xde biji tu menarik perhatianku...hehe...org xngandung pun ngidam klu tgk nih...haha

mamalieyna berkata...

hehe..sat ja kan..nnti sedar2 nak keluar dh babynye...suka3x..

apapun take care yee~

Followers