Rabu, 25 Januari 2012

~~BBQ; SeGaLaNyA Yg AsLi~~

salam rabu yg mulia,ayah sama ibu masih bcuti hari ni
kawan2 pun mst ramai yg bsmbg cutikn,aktiviti d hari k2 raya cina...bkelah di kaki genting nama tempat tu
ptama kali pegi sana..selalu pergi d tempat atas sikit ada suma kemudahan tp kemarin ramai sgt org smp dah xde tmpt yg selesa,kami pergi dgn 5biji keta...

so kami bralih arah ke kaki genting batang kali ber BBQ secara asli gitu..kenapa...
ikan masih segar ,cuci pun dsana, perap pun dsana,guna arang tuk bakar ,guna kayu ngan buluh jer
sgt2 terasa bekelah ala2 kat kg masa budak2 dulu

kami bakar ayam,daging,ikan n sosej..sgt2 memenuhi citarasa..lupa plak, ikan masin ngan ulam petai pun kami bakar tau...sgt2 puas hati,ibu makan smp lebam tau...d samping tu ibu ada gak bawak lauk2 lain




tempat nya yg luas dan menarik..tp byk batu2 besar..
 bekalan yg dah ready masak dr rmh....ibu bwk tomyam campur ngan nasi..lain2 ada yg bawak ulam2,sambal petai,ayam kicap buah limau n mangga tuk mencicah t...

smp jer trus mandi anak2 ibu ni....


mandi smp lebam ye..

 
ijat dgn sepupunya..naufal

aiman anak SIL dr kota damansara
 tgh cuci n panggang ikan masin tu....

ayah yg mmg pakar bakar membakar ni...

 
see...segalanya asli cara bakar guna buluh ngan kayu jer.....





 

ha..ha ..tuan blog sibuk dok merasa sosej tu dah masak lum...

 makan time..nyam..nyam..

lps makan nasi wajib makan mangga plak..he..


SIL dr rawang yg kematian suami ptghn tahun lps....lega tgk SIL kembali ceria bsama anak2 n adik2 disisinya....

5 ulasan:

eB ezrin berkata...

ala imahhhhhhhhhhh, next time nk berkelah ajak kami yer? tringin nk mkn imah msk :)

Fieza79 berkata...

best nya berpicnic...
kami keje ronda shoping complex je skrg ni.hehe maklum jela tmpt lain xsesuai utk firas..

mamalieyna berkata...

waaaa best giler gini...jeles2x...lmbt lagi la nk merasa ni, kena tunggu Hakeem besar sket..huu~

Nadiah Sidek berkata...

bestnya picnic!

::NureeN:: berkata...

mmg best arr panggang ikan & ayam g2.. mmg asli :)

Followers