Khamis, 4 Oktober 2012

~~TidUr LeNa dgN mInYaK Yu Yee CaP LiMaU~~

salam khamis yg mulia,sejak anak ptama pd tahun 2000, ibu dah suka guna minyak yu yee cap limau ni
baru lahir biasa guna minyak telon,dah besar sikit baru guna minyak ni..sbb panas sikit minyak ni
aina sejak lahir smp hari ke 44 guna minyak bam dr set bsalin ibu ,iaitu set alfiat
habis je pantang ibu trus guna minyak yu yee ni lps mandi atau tukar daipers
alhamdulillah tidur aina lebih lama n nampak selesa....



 aina dr lahir sampai skrg lebih suka n tidur lama bila letak d atas katil berbanding
kalau tidurkn dlm buai dia mudah terjaga...mungkin xselesa kot...ibu suka ,sbb senang nak kemana2 xpayah sibuk cari buai..
melopong pulak si aina ni bila ibu cabut soother dr mulut dia hai...lena toi..kadang ibu pun sama lena 2,3 jam tido d sebelah ptg..alhamdulillah d sebelah mlm pun aina akan tido sepanjang mlm,cuma bangun menyusu je...dlm 3,4 jam baru terjaga ..harap nnt ibu krj mlm aina akan jd good girl jugak tau..tido ngan ayah je.....
ibu mmg tabik pd ayah bab2 mengasuh anak bila ibu krj mlm n d hari minggu sumanya succes...dah masuk anak 4 suma ayah jaga sendiri bila ibu krj mlm....lain sikit kqali ni ,3 anak yg lps2 ibu krj 8jam tp 6hari..skrg ibu krj 12jam tp 4 ari je...so 4 mlm aina tido ngan ayah je....

4 ulasan:

mamalieyna berkata...

mmg tabik spring la ..bkn semua bapak boleh bertahan jaga ank kecik..mlm2 pulak tu..

Insyaallah moga urusan dimudahkan nnti..Amin..

senang tido bawh je aina..

Izan Ishak berkata...

wahhhh...lenanya aina tido kak. dah macam gaya zayyan aje mulut melopong. dah satu geng kan... hehhe...

tabiklah kat en ayah sbb dpt jaga anak2 time ibu keje malam. rasanya tak sume suami dpt buat camtu kot...

eB berkata...

bertuah imah dpt hubby g2.... :)
wahhhhh bidadari tuh tido nyenyak btl .... heven :)

Fieza79 berkata...

wahh montel...firas ni tk pnh lg tinggal kan di wktu mlm...huu high demand dia...mlm2 lau tk kena cik b melalak mcm kena rotan hehee..
bagus lah kecik2 di ajar tgl mlm..apa2 hal tk susah nti...ada kebaikan tu...

Followers