Selasa, 31 Mei 2011

~~bLk Kg TaK SaH kLu TaK MaNdI SuNgAi~~

salam ceria seceria cuaca skrg

panaskn cuaca skrg

kat kg pun panas



walaupun blk kg 2hari 2mm je tp aktiviti padat tau
jumaat mlm kul 9 btolak smp kg kul 3pagi

blk singgah rmh FIL dulu

lps mkn tengah hari g terjah ladang anggur
mlmnya mkn durian d rmh SIL pulak


lps mkn bru blk rmh mak ibu
dah mlm blk tido trus

paginya g pasar singgah rmh FIL lg tuk ambik umbuk pisang nak masak gulai ayam

kwn2 utara suka mkn gulai campur umbuk pisang x?

ibu mmg suka,klu time mngandung slalu tringin nak mkn gulai ni


lps ambik umbuk pisang blk semula k rmh mak ibu masak2 pulak
masak gulai ayam campur umbuk pisang

n masak rendang itik,FIL ibu mmg ada bela itik,lembu,ikan n ayam


klu kami blk mst sembelih ayam atau itik

kami blk smlm sembelih itik dlm7 ekor
ibu ambk sekor blk msk kat rmh mak


ala,jarak rmh mak ngan FIL ibu dlm 5km je...

dah siap msk ptg dlm kul 4 g mandi sungai pulak pak su yg bwk


ayah tido sbb mlm t nak drive keta
layan pic g mandi sungai lata mengkuang....




kakak mmg suka sgt mandi sungai



ijat pun xsabar nak mandi ni






paksu melayan anak menakan mandi


















ibu pun sama mandi,best dah penat2 masak g beremdam lak






dua jam kami bremdam,tetiba ujan lak bru kami blk dlm kul 6ptg






bila lg nak merasa mandi lata mengkuang ni...




2 ulasan:

mamalieyna berkata...

waa kalo arif tgk ni jeles ni, pak su melayan anak2 buah yg len mandi sungai...heee~

syokkk....~ nak balik bila ni weeii..

sedap weeh gulai semalam, lama tak mkn umbuk pisang, licin kami telan..hee~

munna berkata...

CUACA YG PANAS SKRG NI MMG SERONOK MANDI SUNGAI... TAPI SEJAK KES KAT ULU BENDOL TU MCM SERIAU JE NAK MANDI SUNGAI

Followers