Selasa, 27 September 2011

~~sArDiN sArAwAk LAiN DaRi SeMeNaNjUnG~~

salam selasa yg ceria
salam bsiaran langsung ari ni, ibu cuti ari ni ibu sedih la ari ni
anak ibu ijat demam dr pg semlm smp mlm td...

pagi ni lps mandi lps mkn ubat nmpk cergas blk harap sembuh trus la
kakak ain cuti sek agama sbb tahun 6 kn ada exame,so leh le teman adik main kat luar

balik pada tajuk...lps suma kwn2 ibu blk dr bcuti raya dr kg ada la sorang kwn ibu dr sarawak bg sardin dr sana cam comel je tin nya, kelainnanya tin d bungkus dr luar sama gambar ....

rasa n ikannya pun lain dr yg biasa d beli semenanjung
walaupun jarang masak sardin, bila dah kwn2 bg masak je mkn dgn nasi ,mkn dgn roti pun sodap layannnnnnn..............









comel je gambar ikan ni..






yg pasti HALAL







first time mkn sardin dr sarawak






sebelum masak lain ja ikannya keras sikit





lps masak ibu tambah cili kisar n cili api sikit sbb rasa asal manis la.....apa2 pun terima kasih tuk ina slalu bg buah tangan klu blk sarawak selain sardin kerepek ,kek sarawak pun ada lupa nak klik2 picnya yg tau tru makan smp habis hu.....





8 ulasan:

LYAfrina berkata...

moga ijat cpt sihat yer.. kalo high fever..cpt2 bwk k spital...

tumis sardin..mmg febret lya...

ainnoraini berkata...

sesakali makan lauk ikan sardin mmg sedapkan...kalau saye suke buat pedas2 sikit...

zaidah berkata...

lapar terus tengok sardin imah nie....

mamalieyna berkata...

bleh gak merasa kan..untung ada kwn dr sana..huu~ ijat demam ke, hope sihat cepat2, kang berjgkit ke abg kakak plak..huu~

eB ezrin berkata...

kalo kwn eb suker sos srwk.. x mo mkn sos lain ;p

Fieza79 berkata...

la ye ke sardin srwak sedap..pi srwak hr tu tk beli pulak..yela mana la tau sardin sana sedap..yg tau ikan terubuk jela..hehee

mamashikin berkata...

sedapnya mkn sardin..lama tak mkn..biasanya sardin ni pilihan terakhir la kan ..sb kalo kat rumah takde lauk yg dimasak..masak sardin ajer la...

wahida berkata...

festaim tgk sardin dari sarawak ni...sedap ke?


salam kenal...terus follow sini...

Followers