Selasa, 23 Ogos 2011

~~DaH tUnAi ZaKaT!? dUiT RaYa!?~~

salam ramadhan yg mulia
hari ni masih cuti
smlm punya aktiviti padat smp xsmpt nak jengah rmh kwn2 n baca komen d n3 ibu
mlm dah nak tido bru dpt layan sekejap

mlm td kerepek yg ibu order ngan adik ipar dah smp
nnt la senang2 ibu klik2 picnya

hari ni nak abadikn kewajipan kita bzakat
lega rasanya suma dah dlaksanakn oleh cik somi minggu lps
ibu kemas2 jumpa resitnya so....ibu klik2 la picnya
tahun ni d negeri selangor rm7 seorang, kami 5 org so...alhamdulillah dah tunai sumanya...

smlm kuar jap dlm 2jam g tukar duit raya tuk anak2 buah..anak buah ibu xramai cuma 14 org itu pun 3org dah bkrj so...xdpt le duit raya ye....
tp anak buah ayah sgt ramai maklum la 11bradik ,10 dah kawin ,sorang lg tahun dpn kawin le
so...anak buah ayah 23org sumanya 2org dah bkrj....

dah jadi kewajipan jugak dah kawin ni bg duit raya kat anak buah
dulu masa kecik2 dok kumpul duit raya kn.....selamat bzakat n btukar duit raya........dah ke kwn2......?



ops....bkn suma tuk duit raye ye...sparuh nya tuk blanja sek. abg n kakak senang ada duit kecil ni....rm1 ayah punya...rm5 ibu punya..ye la anak buah xramaikn.....


6 ulasan:

mamalieyna berkata...

zakat dah, duit raya belum..hee~ duit raya en suami sediakan..tp tulah taktau beraya ke tak ni, balik kg baru2 ni, sempat jumpa anak2 kak cik n kak chek, dh dpt la depa..advance duit raya..hee~

yg pasti anak sedara kt KL ni sure dpt la, janji mai umah nnti..hee~

~Siti Hajar~ berkata...

Wah! byknyer tuko duit raya, eh! skli duit sekolah jgk kan.. cni byk bank dah hbs duit, tgu stok br la nanti..hrp2 ada la..huhu

::NureeN:: berkata...

zakat asben kata ari ni.. duit rayo pon nk tuko ari ni ehhehe sbb gaji baru msk ;p

::NureeN:: berkata...

http://nureenasirellesya.blogspot.com/2011/08/apologize-to-mimie-cp-tiefazatie.html

eB ezrin berkata...

dh :)

Fieza79 berkata...

dh hampir setel semua nya ye..dari sampul raya smpai la ke zakat fitrah...just tgu 1 syawal je la ni..?

Followers