Isnin, 23 Julai 2012

~~MeNu HaRi PtAmA BbUkA puaSa~~

salam isnin dan salam 3ramadhan, bulan2 posa ni nak cercite pasal masakkn je la kn
pada hari ptama posa ibu blk dr krj mlm tido konon nak hilangkn ngantuk tp tbabas smp kul 12 tgh hari,kesian ayah g pasar sorang2,plan asal ibu nak ikut beli barang2 nak masak special sikit.

tp apa2 pun ibu masak ja apa yg ayah beli,menunya nasi putih jer. simple tp suma masakkn kegemrn ibu ,cik somi n anak2...layan sikit... 


ayam kg masak lemak cili api kegemaran anak2


kangkong goreng


ikan pelaling goreng kegemaran cik somi,rangup katanya ikan kecik2 bila d goreng 


ikan pekasam mmg kegemaran ibu ngan ayah,penambah selera gitu,kiriman mak dr kg ari tu..


sambal belacan ngan ulam2 mana boleh lupa...kamikn anak kg..he...

sekian ibu masih cuti hari ni ngan esk...rabu baru masuk krj pg, suka2 dpt bebuka posa lg dgn anak2...

3 ulasan:

eB berkata...

ikan pekasan, smbl belacan & petai.
jalannnnnnnnnnnnnnn. sdp kan? :)

~Siti Hajar~ berkata...

menu yg simple2 pun da cukup menyelerakan, janji anak2 suka kan..

ooo ikan pelaling, sy panggil ikan sardin...hehe..mmg sedap goreng garing, rangup je..

Izan Ishak berkata...

alahai kak... tgk lauk2 ni masa posa, mmg menguji iman betullah kak. sedap2 semuanya!

Followers