Jumaat, 25 Mei 2012

~~TeKaNAn DaRaH ReNdAh DsAat PeRgGy 25week~~

salam jumaat, hu dah lama xupdate blog
masa amat2 thad bg ibu preggy anak k4 ni he.....

seday sgt ...smlm pergi chek up perut ada masalah sikit...
tekanan darah rendah bacaan 5 kata ducter sgt rendah..kena refer spital klu keadaan ibu demam..
tp..smlm ibu sihat cuma bacaan je rendah..so hari ni duc cadang dtg 8pg n ambk daah lg..

tp ibu xpergi pun sbb takut kena msk wad...mcm2 ibu tgh fikir ni..klu msk wad mcm mana? dsaat kami suma tgh sibuk uruskn kawin BIL ibu d kemaman mlm ni...n lps solat jumaat ibu skuarga nak betolak kesana...sabtu kkenduri langsungnya....hari ahad pula adik bongsu ibu plak nak nikah pgnya n sanding 2ptngnya..

ibu rasa abaikn dulu la...nnt ibu akan makan suyur n kerang byk2 bg darah kembali normal
apa2 pun apa lg makann yg boleh bg tekanan darah normal...ibu mmg xsuka mkn sayur hijau....ibu cuma suka mkn bunga kobis jer... 

dlm pada tu ibu dpt berita gembira juga...2bln lps ibu ada ambik ujian darah tuk tyroid
sbb ibu ada sikit bengkak dleher..

yg pasti result dah dapat n resultnya....NEGATIF FOR TYROID....syukur...bengkak tu mmg sejak dr anak dara dah ada n xmembesar pun...

semoga selamat pejalann pergi blk ke kemaman terengganu kul 2 jap g...
n mak dr kedah pun smp ptg ni....adik bungsu ibu yg tolong uruskn sumanya....tanpa kami d rmh mak pulak dtg...semoga mak faham..keluarga mentua pun sama penting..so 50....50 ..ye...

happy weekend...weekend yg paling padat dgn aktiviti kuaga.....

2 ulasan:

eB berkata...

sori yer dear,
nk bagitau apa yg eB tau nih, tekanan drh rendah mmg mslh keturunan kami esp ms preggy.
tapi tekanan drh rendah x kena ngena ngan mknn pn... mknn effect dier pd yg kurang darah.
cuber tanyer dr aper yg perlu buat.
yg pntg jgn stress. drh tekanan bertambah rendah. sori yer kalo eB slh... sbb eB tknn drh rendah IJN x bagi wat operation pn... eB kena bykkan berjalan. wallhualam.

::NureeN:: berkata...

mkn sayur bayam tau, sayur lain pon boleh mkn tp bayam merah tambah darah.. nureen dlu bila rendak nurse srh mkn ubat tambah drh tue 2 bijik..
kurangkan asam2 k.. tue penyebab drh rendah tau

Followers