Khamis, 1 Ogos 2013

~~BiSkUt RaYa iBu~~

Assalam...bila anak2 blk dr sek bgthu "nnt ibu buat kuih raya tau nak bwk g majlis kat sek.."
ibu pun apa lg naik pulak semangat nak buat kuih raya sendiri
dah lama xbuat kuih sendiri ni,ada dlm 3,4 tahun dah hu...
hasil penat lelah cuti dua hari lps,menjadi juga biskut mazola n biskut makmur....
layan sbg kenangan....


setakat ni,ini je la kuih raya ibu..nnt blk kg leh beli kerepek topup sikit lg...
 teruja dulang pertama dah siap d bakar
 hasilnya dua balang dr 3 adunan
 penat sudah...xsabar nak habiskn dulang terakhir biskut makmur..
 biskut makmur...lembut d tangan cair d mulut..hasil dr satu tin minyak sapi..
 ini adunan yg lebih bila inti kacang dah habis ibu buat bulat2 bakat n tabur gula halus...sedap juga mcm biskut arab.
biskut tat nenas kegemaran ibu tp xpandai buat..ni beli dr kwn satu balang rm25...

teruja nak blk kg beraya dg mak....

2 ulasan:

mama lieyna berkata...

Syok la pandai n rajin buat sndiri..sedap tu..

Tahun ni beli sejenis kuih je, dah letak kt kg sebalang..

pena rozie berkata...

Byknyer pembikinan....

Followers